MijnObvion is een beveiligde persoonlijke pagina waarop je je hypotheekgegevens online kunt bekijken en wijzigen. Zo heb je op ieder gewenst moment inzage in je hypotheekgegevens.

Obvion Hypotheken
Wat is MijnObvion?
Nieuwe klant? Wacht op welkomstmail
Fijn dat je meteen een account voor MijnObvion wilt maken. Jouw hypotheekgegevens moeten dan eerst in onze systemen zijn verwerkt. Wacht daarom tot je onze welkomstmail hebt ontvangen. Dit is meestal een week nadat je de hypotheekakte bij de notaris hebt getekend. Geen welkomstmail ontvangen? Kijk dan of deze in jouw spambox terecht is gekomen.
Wat kun je regelen met MijnObvion?
Al meer dan 190.000 klanten gebruiken MijnObvion. Omdat ze hun eigen hypotheekgegevens willen zien of bijvoorbeeld de jaarlijkse saldo-opgave willen downloaden. Je kunt met MijnObvion namelijk zelf dingen online regelen voor je hypotheek, zoals:
Maandlast verlagen

- Extra terugbetalen - het vergoedingsvrije terugbetaalbedrag is zichtbaar
- Tussentijds rente aanpassen - zelf een offerte aanvragen
- Hypotheeksoort omzetten naar Woon Hypotheek
- Woningwaarde wijzigen - handig voor een hypotheek zonder NHG
- Rentemiddelen - kan niet bij een Basis, Compact of Woon Hypotheek
Jouw situatie

- Bouwdepot - facturen online indienen en saldo bouwdepot inzien
- Einde rentevaste periode - kies nieuwe rente en zie verschil in maandbedrag
- Hypotheekhouders verklaring aanvragen - als je naar een huurhuis verhuist
Jouw gegevens wijzigen

- Rekeningnummer - voor de maandelijkse incasso
- Inkomensgegevens wijzigen - voor indicatie of toekomstige hypotheeklasten betaalbaar zijn en blijven
- E-mailadres wijzigen - voor berichten vanuit MijnObvion
- Adres wijzigen
- Telefoonnnummer wijzigen
Jouw documenten

- Brieven - over afschrijvingen, betalen of terugbetalen
- Saldo-opgaven - ook van eerdere jaren
Veelgestelde vragen over MijnObvion
Heb je een vraag over MijnObvion? Kijk dan eerst bij de antwoorden van de veelgestelde vragen of je vraag er tussen staat.
Om te kunnen inloggen met iDIN, moet je je eerst identificeren met iDIN. Zodat we er zeker van zijn dat jij toegang krijgt tot jouw eigen hypotheekgegevens.
Identificeren met iDIN doe je als volgt:
- Je logt in met je eigen inlogmiddel van je bank, zoals bijvoorbeeld de random reader, digipas of identifier. Je wordt daarna doorgeleid naar de beveiligde inlogpagina van je eigen bank.
- Je ziet welke gegevens worden opgevraagd De bank geeft alleen persoonsgegevens door en deelt deze pas nadat jij akkoord hebt gegeven. Wij ontvangen géén andere gegevens.
- iDIN verstuurt jouw gegevens versleuteld en is net zo veilig en betrouwbaar als internetbankieren.

Afbeelding vergroten
Vervolgens kom je op de pagina waar je een wachtwoord aanmaakt. En dan kun je MijnObvion meteen gebruiken!
Kun je niet inloggen met iDIN? Meld je dan bij jouw eigen bank. Wij kunnen je hiermee niet verder helpen. Dat komt doordat deze identificatiemethode door jouw bank beschikbaar is gesteld en wij hierin geen wijzigingen kunnen aanbrengen.
Tip: De persoonsgegevens bij je bank en bij Obvion moeten gelijk zijn aan elkaar. Heb je bijvoorbeeld de adreswijziging al doorgegeven?
Wil je MijnObvion op een andere manier activeren? Vraag dan een account aan via post.
Je kunt via MijnObvion eenvoudig zelf je telefoonnummer wijzigen.
Daarbij gebruiken we iDIN voor jouw identificatie. Want je ontvangt de inlogcode voor MijnObvion op je telefoon en we willen zeker weten dat jij de wijziging van het telefoonnummer doet.
Op de pagina iDIN vind je meer informatie.
Nee dat kan niet. Iedere keer als je op MijnObvion inlogt, ontvang je een unieke inlogcode per sms.
Je hebt dus een mobiele telefoon nodig om toegang te krijgen tot MijnObvion.
Je e-mailadres is nodig omdat we je vanuit MijnObvion berichten sturen.
Neem dan contact op met de medewerkers van het Service Centrum van Obvion. Zij kunnen je verder helpen.
Het Service Centrum is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8:30 uur tot 17:30 uur via telefoonnummer 088 1470 200.